Full Moon - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sara vledder - WaarBenJij.nu Full Moon - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sara vledder - WaarBenJij.nu

Full Moon

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg sara

14 November 2011 | Thailand, Bangkok

Hai,

Er is een hoop gebeurd afgelopen dagen.
In Koh phangan verbleef ik in een hostel genaamd Red Cube, gerund bij een Hongaar die op z'n 31e al met pensioen is omdat hij wat lucratieve dealtjes heeft gemaakt met vastgoed. De bar is gerund door een rus die pas een week verantwoordelijk was voor de bar. Gezellige en relaxte bedoeling maar wel een beetje amateuristisch af en toe.
's Middags gewacht op Amma, wie ik in Luang Prabang had ontmoet en met wie ik naar de full moon party zou gaan. Een andere gozer, Tom, uit het hostel hield me gezelschap. Amma had het net uitgemaakt met haar vriendje dus die was wel klaar voor een feestje. 's Avonds zijn we met z'n drieen naar Haad rin gegaan, waar alle party-ing gedaan wordt. Op de heenweg had ik mijn eerste bijna-dood-ervaring. De wegen zijn extreem heuvelachtig maar de taxi's rijden keihard door alle bochten. Op gegeven moment was er een scherpe bocht en Amma viel op mij waardoor ik bijna uit de auto viel. De taxi's zijn geen normale taxi's maar soort van vee-vervoer-taxi's, in ieder geval open aan de zijkant en achterkant. Gelukkig had ik ergens mijn voet tegen aan gezet en Tom hielp ook een handje mee. Achter reed een auto op dezelfde snelheid dus als ik viel.....Aan het strand lekker drankjes en dansjes gedaan en toen weer naar huis. Daar was een ander feestje aan de gang. De Oost Europeanen klieken nogal dus binnenin was het een grote Russische bedoening. Wij natuurlijk gejoined en opeens vond ik een 100 dollar biljet op de grond. Ik heb aan iedereen gevraagd of die misschien iets verloren was maar geen respons dus ben zelfs rijker geworden :-)
De volgende dag was het dan eindelijk zover: FULL MOON party. Tom is een soort van circusartiest: hij heeft dan allerlei lichtjes op zijn lichaam en doet trukjes met een glazen bol. Klinkt raar, I know, maar goed...hij had zijn hele outfit meegenomen. Amma en ik hadden verf gekocht en glitter ;-) 's Avonds voorbereid en spelletjes gespeeld met de andere meiden in het hostel, erg gezellig. Tom had een draak op mijn schouder geverfd en Amma had een fenix op haar rug, was echt goed gelukt! Daarna taxi gepakt en kon het feest beginnen. Het feest was oke maar niet fantastisch, het was meer een gewoon strandfeest en niet echt heeeeeeeeeeeeel bijzonder. Ik had er meer van verwacht. Ik was wel onderste boven van de mensen die daar out gaan, helemaal dronken zijn en niks meer kunnen, hoe weinig kleren sommige mensen aan hadden. Wij kwamen aan om 1uur 's nachts en sommige mensen konden toen al niet meer normaal uit hun ogen kijken, laat staan rechtlopen of dansen. En het feest kan duren tot 11uur 's ochtends!!!!! Ik zag op gegeven moment een jongen echt helemaal naar de kote dus heb maar wat water gekocht en hem water gevoerd. Maar ik had ook iets bij mezelf: "ga niet weer zustertje spelen, tis ook mijn feestje". Af en toe wel gecheckt of ie nog ademde en enigzins in 'goeie' positie lag (dat ie niet in zijn eigen kots zou stikken). Het was op zich wel leuk, heerlijk gedanst en kwam nog mensen tegen die mij herkende van Vietnam.
Voor de rest een beetje gechilled en de dag dat Amma wegging, ben ik wezen mountainbiken. In het begin was het te doen maar na 2uur, kon ik niet meer de bergen op. Het was zo steil, niet normaal. In totaal 5uur lang lopen fietsen, was kapot! Er is trouwens een bar op het eiland genaamd Amsterdam, grappig!
Mijn laatste avond was er een Retro-night georganiseerd door het hostel. Retro was eigenlijk gewoon 80-90's party, helemaal mijn ding :-) De marketing kon wel wat beter want er waren alleen wat Russische vrienden en een aantal mensen van het hostel. De Russen speelden poker wat er erg serieus aan toe ging dus er werd ook niet veel gedanst. Het feestje viel een btje in het water.
Ik ben nu op Ko tao en het is kut weer! De boottocht was verschrikkelijk: voelde me al niet lekker maar op die boot...OMG! Golven, zo hoog en het was warm binnenin maar heb het gelukkig gehaald. Ik wou toen mijn foto's opladen maar kreeg gelijk een virus op mijn camera.....blijkbaar was het niet mijn dag. Vandaag regent het nog steeds dus denk dat ik snel hier vertrek. Ik heb helaas ook een ooginfectie opgelopen (geen idee hoe) dus weet niet of ik kan snorkelen......
Oh ja, ik heb een bijnaam gekregen: Predator, jullie mogen zelf een invulling geven.
Oh ja 2, er was een gozer in Chiang may die mij de betekenis vroeg van het woord ' swaffelen'. We hadden het over falafel en toen zei die:" Ik ken een Nederlands woord dat daar op rijmt". Dat was ook het enige woord dat hij kende, erg indrukwekkend ;-). Ik heb natuurlijk alle in's&outs verteld over swaffelen.
Oh ja 3, heb een 'nieuwe' tik ontwikkeld. As iemand een accessoire heeft, zoals een hoedje of ketting dan moet ik dat hebben en op de foto. Verklaart hopelijk een hoop foto's
:-)

  • 14 November 2011 - 05:50

    Jelmer:

    Yo zus,
    De feesies zien er errug gezellig uit! Ziet er uit alsof je het ontzettend naar je zin hebt. Wel jammer dat het weer niet echt mee zit en volgens de voorspelling wordt t er niet beter op. Veel plezier op je nieuwe bestemming. Ik vind je verhalen heel leuk om te lezen!

    Grtz
    J

  • 14 November 2011 - 06:38

    Laura:

    Klinkt goed Saar! Hoor ook altijd van die verhalen over dat een Full Moon party zooo geweldig moet zijn... best fijn om ook eens te horen dat t niet altijd zo geweldig is ;-)

    Wat zijn je plannen voor komende weken?

    Groetjes,
    Laura

  • 14 November 2011 - 10:30

    Els:

    Hey Saar,
    Ik lees dat jij met volle teugen geniet van de Thaise cultuur ;). Feestje hier, feestje daar... Mooi dat jij overal als reddende engel mag optreden voor dronken mensen.
    Geniet er nog maar even van, want het is alweer bijna voorbij!!! Nou ja, voor "normale mensen" zit er nog een hele vakantie tussen, maar jij bent nu toch alweer een beetje op het einde van je trip. Ik zou zeggen, ga lekker nog een paar weken genieten van mooi weer en feestjes!!! Hier is de winter nu echt ingetreden...
    Dikke kussss! Els

  • 14 November 2011 - 20:15

    Evelien:

    Ha Saartje,

    Feestjes, feestjes, feestjes... Hoe jij ooit nog gaat wennen aan het 'normale' leven hier in NL is mij een vraag. Klinkt wel erg jaloersmakend allemaal; ik zou wel even willen ruilen.

    Kom maar gauw weer thuis!!

    Dikke kus Eef

  • 14 November 2011 - 22:39

    Wenck:

    Hee Saar,
    Zo te horen en te zien vermaak jij je nog steeds prima. Het ziet er allemaal erg gezellig uit.
    En je hebt je nieuwe huisdier ook al gevonden zie ik, wat schattig!

    kus

  • 15 November 2011 - 07:47

    Roxane:

    Die schilderingen zien er echt gaaf uit met die felle kleuren. En kittens blijven nou eenmaal overal ter wereld cute.. ;) Wat vliegt de tijd saar, geniet nog ff met volle teugen!!! X

  • 16 November 2011 - 20:02

    Anouk:

    Hey Saartje,

    Het is niet bij te houden hoeveel feestje jij afwerkt per week. Die bezoek ik nog niet eens in een maand. Maar goed redelijk verschil van leven natuurlijk. Weet wel dat als ik mocht kiezen daar ook liever zat. Je wordt er zelfs rijk zonder te werken...:)). Klinkt in ieder geval allemaal gezellig en jij kan er nog lekker van genieten. Nog een paar weken, maar dan kunnen wij ook weer gezellig met je gaan stappen. Zal wel even afkicken voor je zijn hier in het dan hopelijk besneeuwde NL en het 'normale leven'. Maar eerst nog feestse die laatste weken...

    kus

  • 18 November 2011 - 06:51

    Je Moeder:

    Lieve sara,
    Je verwent mij en alle anderen wel met je belevenissen,
    en die foto,s ,wat een pracht.
    ik ben benieuwd naar je laatste avonturen daar in dat verre Azie,
    dat wordt voor jou en ons afkicken,
    Alle goeds en veel plezier en geniet ze .
    take good care lieverd .
    lieve groeten uit het mistige en koude amsterdam
    dikke zoen, je moeder

  • 19 November 2011 - 11:02

    Esther:

    Zozo lekker bezig nog steeds! Je moet eerst een paar weken gaan detoxen als je terug bent. 11 dagen nog zie ik staan. Schiet nu echt op! Wel een beetje zin om naar NL te komen? Tot de sint!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Azie 2011

Vier maanden reizen door Azie

Recente Reisverslagen:

02 December 2011

Bedankt!

25 November 2011

P.P.

20 November 2011

Eiland hoppen

14 November 2011

Full Moon

08 November 2011

Is it me or the city?!
sara

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 39546

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2011 - 30 November 2011

Azie 2011

07 April 2007 - 07 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: