Is it me or the city?! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van sara vledder - WaarBenJij.nu Is it me or the city?! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van sara vledder - WaarBenJij.nu

Is it me or the city?!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg sara

08 November 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hi allemaal,


Na mijn veronruste berichtje op facebook ( "First night @KL and already attacked by cab driver with bat...." ) zal ik jullie hierbij het hele verhaal vertellen. Er ging natuurlijk het eea aan vooraf. Nadat Kimmie klaar was met werken vrijdag hebben we eerst relaxed wat drankjes gedaan en toen de metro gepakt richting de stad. Allereerst gingen we naar de Reggaebar in China-town: mega kinderdisco. Iedereen stond al te hossen en te springen rond 12uur waar Kim en ik net waren begonnen. Op een gegeven moment gevoegd tussen de kids en al snel hadden twee jongens ons al verdeeld tussen hen. We wouden ze ontvluchten door na de wc te gaan maar ze volgden ons en ze bleven wachten. Creepy! Gelukkig gaven ze het op toen ze doorhadden dat we ze compleet aan het negeren waren. Het was vrij ernstig hoe het geregel ging. De ballebak gauw verlaten en op naar de volgende bar...na een aantal biertjes in de Irisch pub en wat geouwehoer met de locals, stapten we binnen bij de volwassene versie van de Reggae Bar. Super relaxte muziek, lekkuh housen!! De toko ging om 3uur 'al' dicht, gelukkig was er nog een straatje waar de after party gaande was. Bij binnenkomst moest je wel eerst een tattoo laten zetten. Het zag er allemaal vrij echt uit maar gelukkig was het een soort van spray-on dat naar appeltjes rook. Na wat ritmische bewegingen was het tijd om naar huis te gaan en we namen de taxi. En toen gebeurde het.....Bij aankomst bij het appartement van Kim vroeg de taxi-chauffeur om meer geld terwijl we duidelijk hadden gevraagd of die gast een meter had. Dat had die bevestigd dus wij wouden de prijs van de meter betalen. Daar was de chauffeur niet mee eens. Het vervelende was dat wij allebei het bedrag niet gepast hadden en we wisten dat we niet het juste bedrag als wisselgeld zouden terug krijgen. Op gegeven moment hadden we er genoeg van en stapten we uit om weg te gaan: of je geeft ons het juiste wisselgeld of je krijgt niks. Take it or leave it. Toen kwam de baseball-knuppel tevoorschijn. Het was wel even schrikken maar te belachelijk voor woorden. Kim ging kijken of er nog wat beveiliging rond liep maar tevergeefs. Na veel discussie en geschreeuw gooide Kim al het geld op de grond (het dubbele van wat er gevraagd was) maar ik paste daarvoor en raapte het weer op. Ik ging akkoord met de chauffeur en met 'eerlijk oversteken' kreeg de chauffeur toch wat die wou. De baseball knuppel was toch wel dreigend. Waar het allemaal om draaide, was 4 ringit wat een bedrag heeft van 1 euro! Inderdaad, waar gaat het over??!! Maar in backpackers land kan een euro een derde van je overnachtingskosten betekenen en het levert een mooi verhaal op ;-)

De volgende dag hebben we de wijk little India bezocht waar we de lokale lekkernijen hebben geproefd. Was wel oke, maar niet voor herhaling vatbaar.' s Avonds ons weer klaar gemaakt voor Zouk: coole club ergens in het centrum. Opnieuw lekkuh housen :-) Veel zalen met zeer relaxte muziek vol met locals (zie ook foto's). 's Nachts weer een taxi gepakt en deze keer hebben we ons laten afzetten bij het Hilton hotel 9misschein heir wel betere security). Opnieuw hetzelfde gezeik: de chauffeur wou meer. Beide schoon genoeg ervan en zijn uitgestapt en gewacht tot die gast wegging. Deze keer geen honkbal-wedstrijd maar reed gelukkig weg nadat we hem de afgesproken prijs hadden betaald. Ook deze keer ging het over 4 ringit, magisch getal kennelijk.
Twee keer achter elkaar gezeik met de taxi chauffeur, dan ga je toch afvragen of het aan mij ligt of de chauffeurs :-p

De stad is zwaar relaxt en de mensen zijn super vriendelijk maar er was niet veel te doen: de Petronas towers waren helaas dicht. Zoals ik al zei, was er een zwembad bij haar appartement: ik verveelde me niet!

Mijn Maleisisch nummer ligt bij Kimmie en ben weer bereikbaar op mijn Thaise nummer: 0826216402.

Op dit moment zit ik op Koh Samui en mrogen vertrek ik naar Koh Pangan. Ava, het meisje met wie ik in Luang Prabang was, komt daar ook naar toe en samen gaan we de 10e naar de full moon party!!! Spannend!!! (en ja, ik zal heeeeel voorzichtig doen!!!!)

xxx

  • 08 November 2011 - 11:09

    Broeder J:

    Yo zus,

    Leuke taxi verhalen...Klinkt wel alsof je het naar je zin hebt. Veel plezier op de fullmoon partey!

    Grtz J

  • 08 November 2011 - 12:42

    Ank:

    Hey Saar,

    Hehe honkbal... zo kom je ook aan sportieve escapades toe ;) Miss voortaan zelf ook een knuppel(tje) op zak hebben? Geniet van de full Moon Party :)!

    Kus Ank

  • 08 November 2011 - 21:15

    Ilse:

    Saaaar! jij euroknaller! hahaha

    mooie verhalen wederom, heeel veel plzr op de full moon party! Kus

  • 10 November 2011 - 17:56

    Je Moeder:

    Lieve Saar,
    Je zorgt wel dat het spannend is en blijft,
    Goh en dan nu weer verder,
    full moon party, ik ben benieuwd wat het voorstelt, klinkt wederom als een bijzonder avontuur,
    leuk dat je reismaatje je weer vergezelt,
    Take good care, een dikke zoen,
    vanuit een herfstig amsterdam, wel met prachtige herfstkleuren,
    je moeder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Azie 2011

Vier maanden reizen door Azie

Recente Reisverslagen:

02 December 2011

Bedankt!

25 November 2011

P.P.

20 November 2011

Eiland hoppen

14 November 2011

Full Moon

08 November 2011

Is it me or the city?!
sara

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 39543

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2011 - 30 November 2011

Azie 2011

07 April 2007 - 07 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: