Eiland hoppen - Reisverslag uit Krabi, Thailand van sara vledder - WaarBenJij.nu Eiland hoppen - Reisverslag uit Krabi, Thailand van sara vledder - WaarBenJij.nu

Eiland hoppen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg sara

20 November 2011 | Thailand, Krabi

Haihai,

Inmiddels in een veel betere stemming: het were is veranderd en mijn oog is enigzins hersteld.
In Koh tao werd het eindelijk een beetje mooi weer en heb toen besloten om te gaan snorkelen. Het was echt supervet en veel mooie visjes gezien. Ik heb een onder water camera gekocht maar helaas nog niet de foto's kunnen laten ontwikkelen. Geen 'bekende' vissen gezien en gelukkig geen haaien, maar wel mooi koraal en hele scholen die af en toe ook uit het water sprongen.
Ik ben daarna met de boot naar Krabi gegaan, een stadje aan de kust. Op de boot een Fins meisje ontmoet met wie ik naar het hostel ben gegaan. In de dorm meer mensen ontmoet onder wie 2 Nederlanders: eentje uit Tuindorp en een uit Haarlem. Onbwijs Amsterdams lopen lullen wat erg grappig was. De volgende dag met ongeveer de hele dorm op de fiets naar de Tiger temple geweest waar je na 1237 tredes een 360graden uitzicht hebt. Met 3uur slaap en enigzins een kater ben ik aan de klim begonnen. Natuurlijk waren we in de middag vertrokken dus de zon scheen lekker. Eindelijk hadden we de top bereikt maar aan de top zaten aapjes. Leuk, zou je denken, maar nee....FUCKING ENG!!! Een van de gasten maakten een grom-geluid om ze weg te jagen en het finse meisje begon met een plastic zakje te zwaaien waardoor de aapjes nog agressiever werden. Ze lieten hun tanden zien, kwamen heel erg dichtbij en gleden van de trapleuning nog dichterbij. Mijn hart zat al in mijn keel door al die activiteit maar nu ging het richting hartaanval. Dus zonder van het mooie uitzicht te kunnen genieten ben ik naar beneden gesjeesd. De Haarlemmer werd ook nog in zijn kuit gebeten, had gelukkig alleen een schrammetje en een of andere Iltaliaan was zijn camera kwijt nadat een aapje die had afgepakt en op de grond liet vallen. Het uitzicht vanaf de traptreden was ook erg mooi ;-)
Vandaag ben ik terug gekomen van een ander eiland, Railay. Met de boot kwamen we aan op Railay-oost maar we moesten naar west. De kapitein zei dat het wel mogelijk was om te lopen vanwege de stand van de zee en dat het maar 5minuten zou duren. Met dezelfde mensen uit de dorm en met een backpack van 18 kilo aan de tocht begonnen. Opnieuw hadden we een goed tijdstip uitgekozen: midden op de dag met 30graden. Uiteindelijk bleek het verre van 5 minuten te duren en was het alsof we de Mount Everest aan het beklimmen waren. Je moet je voorstellen dat we om en door de rotsen dichtbij de kust heen moesten, dus klimmen, door water. Het was erg tegenvallend. Aangekomen waren we op zoek naar een slaapplaats: gelukkig vonden we enigzins een normale kamer met een toilet en douche. Kennelijk is de west-kant van het eiland relatief goedkoper maar ook wat meer back-to-basic. Er is geen electriciteit tussen 3am en 6pm, merendeels van de toiletten spoelen niet automatisch door, er is geen internet of je betaalt je blauw en alleen bij het strand is het mogelijk om te bellen. Er is geen bereik midden in de jungle. Ik had meer gehoopt om lekker relaxed aan het strand te chillen en te genieten van een zonsondergang vanaf de hangmat bij een enigzins 'luxeuse' bungalow, maar dat ging helaas niet op. Met andere verwachtingen en na die tocht met mijn backpack was ik al helemaal klaar met het eiland. Ik ben er 1 nachtje gebleven en snel weer terug gegaan naar het relaxte hostel in Krabi-town met AC (air conditioning). Wil toch wel een beetje kunnen genieten van mijn laatste dagen.

Ik blijf nog een paar dagen hier: heb wat mensen ontmoet en ga denk ik dan naar Ko Phi Phi, maar niks is zeker :-P

  • 22 November 2011 - 08:17

    Pa:

    Blijf nog wel even genieten van al het moois van Thailand te bieden heeft.
    Schitterende foto's en ja in de middag een activiteit , lijkt me niet zo verstandig.
    Als je thuis komt , volgens planning nog 8 dagen ?? - zitten wij in Dresden.

  • 22 November 2011 - 09:54

    Goel!:

    Mooi verhaal Saar! Het verhaal met de aapjes komt me bekend voor: Ik heb er 1 attached op mn schouder gehad.....ongevraagd!! Het zijn brutale apen! Ga nog lekker genieten daar van het mooie Thailand!! Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Azie 2011

Vier maanden reizen door Azie

Recente Reisverslagen:

02 December 2011

Bedankt!

25 November 2011

P.P.

20 November 2011

Eiland hoppen

14 November 2011

Full Moon

08 November 2011

Is it me or the city?!
sara

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 39545

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2011 - 30 November 2011

Azie 2011

07 April 2007 - 07 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: