Vamos a la playa! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van sara vledder - WaarBenJij.nu Vamos a la playa! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van sara vledder - WaarBenJij.nu

Vamos a la playa!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg sara

02 September 2011 | Vietnam, Nha Trang

Ik ben met Lynh naar HCM terug gegaan en cultureel lopen doen. Ik heb een bezoekje gebracht aan het War-museum en reunification palace. Het museum is 1 gote propaganda tegen Amerika en hoe de oorlog was. Ik had geen idee dat de oorlog oveel impact had op de volgende generaties. Tijdens de oorlog zijn er veel chemicalien gebruikt waardoor veel kinderen van de komende generaties met complicaties geboren zijn. Je ziet allemaal foto's van misvormde mensen, enorm aangrijpend. Daarna had ik wel een biertje verdiend en heb ik 2 gasten ontmoet die poker aan het spelen waren: ipv geld wedden we om hoeveel vingers je moest drinken. De volgende dag ben ik naar de Cu Chi tunnels geweest. Super interessant om te zien hoe die mensen onder de grond leefden en op het laatst konden we zelf ook de tunnels in. Er was een vrouw voor me die de tunnels in ging maar kwam na 2 minuten alweer naar buiten. "Loser!!!", maar ik had precies hetzelfde. De tunnels worden steeds kleiner en dieper en de enige weg/uitgang is rechtdoor. Dat je er niet uit kan wanneer je wilt, freaked me out. Dus ik ging ook na 2 minuten weer terug, hyper ventileren en enorm zweten. 's Middags had ik de bus naar Mui ne, vamos a la playa! Eindelijk!!!!!!!!! Mui ne is een klein stadje wat bekend staat om de duinen, je kan er ook goed kite surfen of romantisch doen. Niet echt een single's place to be, maar prima plek om lekker te relaxen. Na 1 dagje strand ben ik extreem verband op mn benen, ondanks zonnebrand en het feit dat ik maar 1 uur in de zon heb gelegen! Als het niet ongepast zou zijn, zou ik jullie een foto sturen van mn gevlekte rood-wit lichaam. De zon hier is extreem sterk!!! AU!!!!!!!!!!!!!!! Natuurlijk ben ik naar de duinen geweest in een jeep! Cool! De duinen waren zeker impressive maar de weg er naar toe is super mooi! Het landschap is echt prachtig.
De busreis naar Nha trang was door de burnings best pittig. Elke keer als ik ging zitten, moest ik me vast houden anders deed het teveel pijn. Ik heb het gelukkig overleefd.
In Nha trang was het gelijk een feestje :-) Mui Ne was erg rustig dus ik kon dit wel goed gebruiken. Samen met een Duits meisje, Chinees en 3 chicks van de UK hebben Nha trang onveilig gemaakt! Er is een 'route' die iedereen elke avond doet: happy hour bij het hostel (cocktails voor een euro, Es!), daarna happy hour bij de Why Not- bar en dan te eindigen in de Sailor's club. Op zich een prima club waar ik m'n dansjes kan doen maar extreem heet. Kennelijk, om iedereen op te frissen gaat er af en toe een spoeier af met warm water: te raar en irritant. Voor je het weet, zie je er uit als een panda :-(. Misschien een beetje saai om elke avond hetzelfde rondje te doen maar aangezien iedereen het doet, ontmoet je heel snel nieuwe mensen (oftewel mannen), gezellig!!!!!!!
We zijn ook een dag naar een spa geweest en lekker chillen in een modderbad. Het was echt een super dag: eerst op de fiets er naar toe. Fietsen maakt me al gelukkig dus het kon niet beter! De spa was vrij luxe en we kregen natuurlijk uitermate charmante pakjes om te dragen. Als eerste gedompeld in een modderbad, daarna een mineraalbad en vervolgens een massage! Heerlijk!!!!!!!!!!!!! Af en toe moet je jezelf verwennen.
Ik vermaak me echt uitstekend in Nha trang dus blijf nog een aantal dagen :-). De 2e van september is het bevrijdingsdag en alle vietnamezen zijn vrij dus het wordt erg druk. Ben benieuwd of het net als bij ons zal zijn.

  • 02 September 2011 - 08:29

    Sjuul:

    Saar! Het verhaal was weer top, klinkt echt allemaal super! En de foto's matchen goed bij het verhaal! Ga lekker verder met genieten en zonnen..ziet er goed bruin uit! En op naar het volgende verhaal! x

  • 02 September 2011 - 09:08

    Albert:

    He Saar! Erg leuk om je verhaaltjes te lezen. Heb ze nog niet allemaal doorgelezen, ga ik in de vakantie doen. Heel veel plezier nog!

    Denemarken, ook spannend hoor! ;)

    Gr Albert & Elske

  • 02 September 2011 - 09:39

    Pa:

    Sara,
    Heel indrukkenwekkend allemaal, schitterende foto's, geniet ze in NHa Trang

  • 02 September 2011 - 09:49

    Esther:

    Wat een goed verhaal weer! Het is dat de afstanden tussen China en Vietnam behoorlijk groot zijn anders was ik in oktober een cocktailtje van 1 euro in Nha trang komen halen ;-) Je eerste maandje zit er op. Nog 3 te gaan. Veel plezier!

  • 07 September 2011 - 15:00

    Ank:

    Jeej, klinkt echt als genieten (en mooie foto's!) :). Es, heeft gelijk: je hebt nog 3/4e te gaan, lucky thing!
    Veel plezier nog in Nha Trang!

    X Ank

  • 11 September 2011 - 07:30

    Je Moeder:

    goh die saar,
    wel te gek wat je allemaal meemaakt,
    inderdaad die onderaardse tunnels ,
    ik ben er ook in geweest, onvoorstelbaar dat de vietnamezen daar hebben kunnen leven,
    zo te horen amuseer je je heel goed
    dag lieverd een dikke zoen,
    take good care,
    je moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Azie 2011

Vier maanden reizen door Azie

Recente Reisverslagen:

02 December 2011

Bedankt!

25 November 2011

P.P.

20 November 2011

Eiland hoppen

14 November 2011

Full Moon

08 November 2011

Is it me or the city?!
sara

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 39555

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2011 - 30 November 2011

Azie 2011

07 April 2007 - 07 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: