Unilever reunie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van sara vledder - WaarBenJij.nu Unilever reunie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van sara vledder - WaarBenJij.nu

Unilever reunie

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg sara

04 November 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Haihai!

Mijn laatste dagen in Chiang mai heb ik besteed aan natuurlijk de visa run maar ik heb ook een Thaise kookcursus gedaan. We bezochten eerst de markt waar ze het eea vertelden over de kruiden, wat sticky rice is en welke sauzen men voornamelijk gebruikt. Daarna mochten we zelf rondlopen waarbij ik met name geinteresseerd was in het vlees&vis- gedeelte :-).
Je ziet er namelijk alles: de vis wordt voor je neus gefileerd, er liggen varkenskoppen (zie foto's) en rijen met kippen gestald. Zet de BBQ alvats maar aan!
Daarna reden we naar de boerderij waar we onze outfit kregen voor die dag. Als een boer het land op waar de begeleidster opnieuw ons informatie gaf over de kruiden en groentes die in de gerechten gebruikt worden. We mochten daarna eindelijk zelf aan de slag. Als eerste werd er een curry-pasta gemaakt, gevolgd doot een soep die we daana opaten. Het hoofdgerecht bestond uit een curry en Thais fast food: rijst met kip&cashewnoten of sweet-&-sour met kip (in 2 min klaar). Niks aangebrand en erg lekker. Het toetje was sticky rijst met mango, oftewel veel suiker en fruit. Op zich wel lekker maar voor mij te zoet. Het rare was dat we na het toetje verder gingen met koken en phat thai gingen maken: noodles met kip en groente. Op zich best handig want dan had ik gelijk een doggy bag voor het avond eten.
Zoals jullie hadden gelezen, was er gelukkig niks te merken van de overstromingen. Wat me wel enigzins angstig maakte, was dat in de 7/11-winkel op het vliegveld geen water meer te verkrijgen was. Het eerste wat ik deed, is naar de Tesco rennen voor een fles water. Per persoon mocht je 2 flessen meenemen. Ik hoorde dat er een run was op water maar om zo mee te maken is dan toch weer anders. Door de overstromingen was er nog een ander probleempje: veel krokodillen waren ontsnapt. Wie een extra zakcentje wou verdienen, kon de krokodillen vangen, levend inleveren en dan ontving je 1000baht (ong 25 dollar).
Ik heb ook alvast een voorproefje genomen op het grote shoppen in mijn laatste dagen in Bangkok als ik weer terug vlieg. Heb al een bezoekje gebracht aan MBK: 7 etages groot winkelcentrum waar je helemaal los kan gaan en daarna lekker relaxen in de bios! Dus als iemand nog iets nodig heeft: hoesje voor z'n Ipod, dat soort dingetjes. Laat maar weten...

Vanmorgen heb ik heerlijk gezwommen in het zwembad bij Kim's appartement. Ik ben inmiddels aangekomen bij Kimmie! Na drie uur vertraging landde ik dan eindelijk in Kuala Lumpur, Maleisie! Het appartement is mega luxe: heerlijk ruim met dus een zwembad maar ook een gym en een jacuzzi :-)!
Het plan is om tot dinsdag hier te blijven, Kuala Lumpur onveilig maken en dan te vliegen naar Kho Samui voor een full moon party op Kho Phangan.
Mijn Thaise nummer doet het niet dus heb weer een nieuwe sim gekocht: 012 3326487.

Latert!

  • 04 November 2011 - 08:45

    Willemijn:

    Hmmm Yammie, klinkt goed die currys. Eerste clubeten in December bij jou dan maar?!
    Veel plezier in KL!

    x

  • 04 November 2011 - 12:35

    Juul:

    Saartje, wat een overheerlijke foto's! Varkenskop, iets van dikke rupsen en zoetsappige spinkhanen...mmmhmm....mijn maagje begint al te knorren :) Zo te lezen heb je het heerlijk naar je zin! Geniet ervan chica!! x

  • 04 November 2011 - 19:16

    Corinne:

    Oohhhhhhhhh, ik wil ook bij jullie in KL zijn!!! Heel veel plezier en ik wil later ALLE details later horen :-) X

  • 05 November 2011 - 06:17

    Je Moeder:

    Wat weer heerlijk om van je te horen,
    reunie met collega, Unielever,
    lekker kokkerellen, en dan die foto,s!!!!
    ik reserveer alvast een thaise curry/

    in het ""rustige ""Amsterdam gaat het goed, tot heel gauw
    Een dikke zoen, take good care.
    je moeder

  • 07 November 2011 - 09:59

    Je Vader:

    Hoi Sara, graag een sweet & sour als je terug bent. Lijkt me heerlijk om die Thaise geuren weer op te snuiven.
    Doe je rustig aan in KL????????????? Erg British georienteerd, strikte regels, geen afval dumpen enz.

    Geniet nog van het shoppen in Bangkok

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Azie 2011

Vier maanden reizen door Azie

Recente Reisverslagen:

02 December 2011

Bedankt!

25 November 2011

P.P.

20 November 2011

Eiland hoppen

14 November 2011

Full Moon

08 November 2011

Is it me or the city?!
sara

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 39550

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2011 - 30 November 2011

Azie 2011

07 April 2007 - 07 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: