Zweten, zweten en nog eens zweten - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sara vledder - WaarBenJij.nu Zweten, zweten en nog eens zweten - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sara vledder - WaarBenJij.nu

Zweten, zweten en nog eens zweten

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg sara

21 September 2011 | Vietnam, Hanoi

De afgelopen dagen heb ik zoveel gezweet, echt ongelovelijk.
Nadat ik had geschreven dat het hier zoveel regende, brak de zon door en hebben we een heerlijk dagje aan het strand doorgebracht. Het strand in Hoi an is erg mooi en het water is lekekr verfrissend. 's Avonds zijn we nog een drankje gaan doen dat eindige in een dansje op de bekende pooltafel. Het leuke is dat je zelf je muziek kan kiezen want er staat een laptop met youtube aan. Je begrijpt al: Tina Turner & MJ kwamen hard uit de speakers afgewisseld met lekker house!!! We werden met scooters van de ene naar de andere bar gebracht maar mijn scooter nam een andere route. Ik wist dat niet en begon natuurlijk te schreeuwen/praten tegen de driver dat ie verkeerd ging. Kennelijk nam hij een short-cut maar hij had genoeg van mij en zei dat ik eraf moest. Daar stond ik dan, niet helemaal zeker waar ik was en welke kant ik op moest....Gelukkig kwamen 2 NL gasten die we hadden ontmoet ik de vorige bar mij redden :-)
De volgende dag hadden we een tour gepland naar My Sohn, Ankor Wat van Vietnam, en naar de Marble mountains. Het was zo warm en benauwd, druppeltjes liepen over mijn wangetjes. Daarna zijn we naar de Marble mountains geweest. Ook daar was het lekker humid, benauwd en was het meer gutsen dan zweten. Beide erg leuk om te zien, prima tijdbesteding. In de middag heb ik mijn koffer klaar gemaakt om terug te zenden naar NL. Deze heb ik 'nieuw' gekocht op de markt en na 10 minuten lopen brak het eerste wieltje. Er zat niks anders op dan de koffer te dragen....opnieuw drijfnat ;-). De volgende dag vertrokken we naar Hue, een klein plaatsje aan de kust. Er is vooral veel cultuur te zien dus we zijn de eerste dag naar de Emperial city geweest. Het lijkt veel op de verboden stad in Bejing.
De volgende dag was a tomb raider-dagje. Als een echte Angelina Jolie ben ik op mijn Vietnamees fietsje gesprongen (lees: super klein zonder versnellingen) om verschillende graftombes te bekijken. Op een kruispunt haalde ik even de Lonely planet tevoorschijn om de route te bepalen en toen kwam er een gast naar me toe gereden. Hij vroeg natuurlijk waar ik naar toe ging en of ik Engels met hem wou spreken in ruil dat hij mij de tombes zou showen. Ik heb natuurlijk een aantal keer gevraagd of het gratis is en hij zei ja. Een beetje wantrouwig fietste ik achter hem aan. Zoals beloofd bracht hij me naar de eerste tombe en ook de tweede tombe liet hij de juiste weg zien. De weg er naar toe was geweldig. Ik fietste langs de rivier met een prachitg uitzicht. We moesten ook via de snelweg waar ik een momentje nam om wat foto's te nemen. Heerlijk dat dat kan. Na de 2e tombe was ik enigzins licht in mijn hoofd van alle activiteit in 25 graden en had honger. Mijn gids nodigde me uit om bij hem te gaan eten: hij zou dan voor me koken. Ik was de hele rit al achterdochtig en wachtte elke moment af wanneer hij de machete tevoorschijn zou halen en me zou beroven oid, maar dat was niet gebeurd. Hij keek daarbij ook scheel en was twee zo klein als ik dus als er iets zou gebeuren, zou ik hem wel aankunnen. Ik nam het voorstel aan en hij maakte soep en we praatten nog wat. Hij vertelde dat hij als boer het erg zwaar had, bijna geen geld heeft om zijn kinderen naar school te sturen, dat hij graag engels wilt leren om zijn kids engels te leren en dat hij graag daarom een woordenboek wilt. Toen ik weg wou naar de andere tempels, kwam de aap uit de mouw: hij wou geld zodat ie een woordenboek kon kopen. Ik was enigzins pissig en teleurgesteld: ik had immers zo vaak gevraagd of het gratis was of niet. En ik had zo gehoopt dat er toch nog een aantal mensen waren waarbij het niet om het geld ging. Helaas....Ik heb hem wat gegeven maar ben snel weggegaan. Omdanks de scam was het een top dag: het was heerlijk zonnig, uitzicht was amazing en het fietsen....'s avonds de kroeg in geweest en lekker los gegaan met de Vietnamezen!
Ik ben nu in Hanoi en gelijk al afgezet door een taxi chauffeur dus ben niet helemaal blij met deze stad!

  • 21 September 2011 - 05:39

    Jelmer:

    Yo S,

    Errug mooie foto's! Pas je wel op met die kleine vietnameesjes?!

    X
    van die nieuwe 30'er!

  • 21 September 2011 - 07:21

    Corinne:

    Geweldig verslag weer!

    Hahaha, ik had die scene waarin je de "discussie" met de scooter driver aangaat of ie wel goed rijdt en ie je daarna aan de kant zet, wel in het echt willen zien... Hilarische scene vermoed ik zo ;-)

    X

  • 21 September 2011 - 08:54

    Ank:

    Hey schat,

    Als die man er idd een boek voor zn kids voor heeft gekocht is het iig geen weggegooid geld, heb je aan ontwikkelingswerk gedaan ;)
    Briljante verhalen zoals immer!

    Kus kus, Ank

  • 21 September 2011 - 12:10

    Esther:

    Haha, vrijwilligerswerk bestaat niet in Azie Saar! Aan de foto's te zien iets cultureler bezig geweest dan de vorige twee verslagen, mooie plaatjes! Enjoy!

  • 22 September 2011 - 12:53

    Pa:

    zending- en missiewerk? Trap er niet weer in , he; land is arm, mensen zijn arm, ze zullen er alles aan doen om iets te krijgen. Hou die gastjes daar in de gaten. Wederom een schitterend verhaal en prachtig mooie foto's

  • 23 September 2011 - 10:49

    Je Moeder:

    avonturen te over,
    ondernemend ben je wel,
    Inderdaad de mensen zijn superarm,
    hun idee over "waarheid"" , ja en nee is anders als bij ons
    je scootertocht, adrenaline giert er door heen,
    hier geen hitte zweetdrupples, wel een zonnetje vandaag.
    take good care
    eeen heeeel dikke zoen
    je moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Azie 2011

Vier maanden reizen door Azie

Recente Reisverslagen:

02 December 2011

Bedankt!

25 November 2011

P.P.

20 November 2011

Eiland hoppen

14 November 2011

Full Moon

08 November 2011

Is it me or the city?!
sara

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 39554

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2011 - 30 November 2011

Azie 2011

07 April 2007 - 07 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: