Amazing! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sara vledder - WaarBenJij.nu Amazing! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sara vledder - WaarBenJij.nu

Amazing!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg sara

25 September 2011 | Vietnam, Hanoi

Hai allemaal,

Ik ben net terug gekomen van een geweldige tocht van Halong Bay. Alle synoniemen voor mooi/prachtig zijn toepasbaar op dit gebied. Maar hoe kwam ik daar?
Mijn eerste avond in Hanoi was uiterst interessant. Samen met Lauren en Adam zijn we gaan wandelen om een andere hostel uit te checken. Er zijn twee " the Backpackers hostel" dus ik liep door naar de andere. Daar kwam ik een oud bekende tegen van Nha trang en onder het genot van een biertje hebben we even bijgekletst. Op een gegeven moment kwamen er meer mensen bij zitten en werd het steeds later. Ik probeerde via Facebook een berichtje te sturen naar mijn reisgenoten maar in Vietnam werkt Facebook niet optimaal. Bij de computers ontmoette ik een meisje die zich aan het inlezen was om zelf naar Halong Bay te gaan in plaats van een boose cruise: een 3 daagse boottoct met alleen maar 20'ers die zich helemaal klem zuipen op het water. Dat kan ik ook gewoon in een hostel doen ;-) Anyways....we raakten aan de praat en besloten om de volgende dag de bus te nemen naar Halong Bay. Ik kende dat meisje, Marian, ongeveer 10 minuten maar er was gelijk een klik. 's Avonds met iedereen nog drankjes gedaan waarbij ik weer iemand heb gered die straal bezopen was. Er zat een meisje aan onze tafel met haar hoofd op de tafel en die probeerde alleen naar huis te gaan. Samen met een gozer die ik daar had ontmoet, hebben we haar thuis proberen te brengen maar ze wist niet meer waar haar hotel was. Handig!! Uiteindelijk in het bed van een andere gozer gelegd die in het hostel verbleef; hij zou wel de bank nemen in de chill-area. Ze was me erg dankbaar toen ze eenmaal weer wakker was. Met de rest van de groep nog drankjes gedaan en een klein dansje. In het noorden komt de politie om 11uur 's avonds en sluit dan de tent. Ze gooien iedereen eruit en het feest is over. Heel bizar maar in het hostel ging het feestje verder. Het resultaat was dat ik om 7uur 's ochtend thuis was om vervolgens om 10uur de bus te nemen. Helaas is mijn zonnebril op sterkte in alle dolheid verloren gegaan. Ik heb geen idee hoe het is gebeurd maar de volgende ochtend zat ie niet meer in m'n tas :-(.
Zoals ik al zei, Halong Bay is adembenemend mooi. Op internet had Marian gevonden hoe we er precies moesten komen en waar we een goeie tour konden boeken. Wij gingen naar Cat Ba. Bij aankomst lekker gechilled: we hadden een kamer met een balkon, uitzicht op de oceaan! LUXE!! De tweede dag zijn we met een boottocht meegeweest waarbij je de keuze had om te gaan klimmen, klimmen en je laten vallen in het water of kayakken. Wij zijn wezen kayaken, ging nog best redelijk! Op gegeven moment hadden we wel het rimte te pakken en waren we lekekr aan het cruisen tussen al die rotspartijen. Ik ben zelf ook 2x van het hoogste punt van de boot afgesprongen, woehoe! Na onze armen hebben getraind zijn we de volgende dag met een mountainebike de heuvels in gegaan voor de benen. Pittig....heuveltje op en heuveltje af...Opnieuw supermooi!
In ons hotel was ook een bar dat volgens de Lonely planet het hoofdkwartier is van de backpackers en alle feestjes. Samen met de crew van de boottocht hebben we wat leuke avondjes beleefd :-)
Foto's opladen gaat niet dus kan jullie nog niet laten zien hoe mooi het was.
Het plan is om even te blijven in Hanoi en dan door te gaan naar Sapa, klein plaatsje in het noorden van Vietnam. Waarschijnlijk dan weer terug naar Hanoi om vervolgens door te reizen naar Laos. Maar alles kan natuurlijk veranderen! Houd jullie op de hoogte!

  • 25 September 2011 - 09:02

    Wenck:

    Hee Saar,
    Wat heb je alweer veel gedaan, het klinkt allemaal erg leuk en gezellig. Fijn dat je zo veel leuke mensen hebt ontmoet. Wel balen van je bril.
    Geniet lekker verder.

    kus

    Wenck

  • 25 September 2011 - 12:14

    Juud:

    Hi Saar, klinkt als een klein paradijs daar! Super gaaf, ben benieuwd naar de foto's!

    Kus

  • 25 September 2011 - 14:09

    Kim:

    Eindelijk internet, dus ik kan weer reageren. Wat klinkt het weer super! Ik ben erg benieuwd naar de foto's, maargoed, dat komt wel. Geniet nog even volop en have fun in sapa! En hopelijk tot snel, lijkt me heel cool om samen KL onveilig te maken! Liefs

  • 27 September 2011 - 06:16

    Ank:

    Hey Saar,

    Klinkt echt weer amazing!! Super dat er zoveel leuke mensen zijn, dat maakt het natuurlijk helemaal genieten. En ondertussen kom je zo te lezen ook nog aan sporten toe ;)

    Have fun daar!
    Kus, Ank

  • 03 Oktober 2011 - 16:39

    Henny Hulshoff:

    Dag lieve Saar,
    Wat weer een verhalen,
    geniet van je reisbelevenissen,
    Halong Bay, sprookjesachtig
    wat een "saaiheid"in het Amsterdamse leven, gelukkig was het heerlijk weer,
    Ben ook benieuwd naar Sapa,
    Tot gauw horens,
    Take good care,
    je moeder

  • 04 Oktober 2011 - 08:25

    Pa:

    Zo zie je nog eens wat van die wereld. Prachtig mooie foto's en video's.
    Doe rustig aan en geniet ze nog van je trip.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Azie 2011

Vier maanden reizen door Azie

Recente Reisverslagen:

02 December 2011

Bedankt!

25 November 2011

P.P.

20 November 2011

Eiland hoppen

14 November 2011

Full Moon

08 November 2011

Is it me or the city?!
sara

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 39556

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2011 - 30 November 2011

Azie 2011

07 April 2007 - 07 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: