Goodbye Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sara vledder - WaarBenJij.nu Goodbye Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sara vledder - WaarBenJij.nu

Goodbye Vietnam

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg sara

06 Oktober 2011 | Vietnam, Hanoi

In plaats van Goodmorning Vietnam (film met Robin Williams) is het afscheid nemen van dit land. Het afscheid verliep niet geheel als plan, hier een kleine samenvatting:
De laatste avond was de verjaardag van een gozer die ik in het hostel had ontmoet. Hij werd 30 dus het werd een groot feest. 's Avonds drankjes gedaan en uit geweest. Ik lag er om 5uur in en mijn taxi vanuit het hostel ging om 6uur 's ochtends naar het vliegveld. Een uurtje tukken dacht ik zo....Natuurlijk de wekker gezet maar natuurlijk niet gehoord. Om 7uur met een schrik wakker geworden, snel m'n spullen gepakt en naar de receptie geraced. Daar hadden ze een taxi voor me gebeld en ik was op weg naar het vliegveld. Ik had een vlucht geboekt van Hanoi naar Vientiene in Laos. Ik hoorde dat de wegen erg verrot waren in Laos en de busreis van Hanoi naar Vietiane duurt ong 24 uur vandaar dat ik mezelf getrakteerd had op wat luxe. Ik had al betaald voor de taxi dus zei tegen de chauffeur dat ik niet hoefde te betalen, of hij daar van op de hoogte was. Kennelijk was dit niet het geval dus wij weer terug naar het hostel. Daar iets van pieken terug gekregen en opnieuw naar het vliegveld. Als het om geld gaat, ben ik kennelijk wel weer scherp ;-) Ik was gelukkig op tijd maar besefte dat ik mijn Zwitsers mes niet in m'n backpack had gestopt maar in mn daypack. Blijkbaar is de security in Vietnam iets anders want samen met m'n flessen water kon ik in het vliegveld stappen.
In Vientiane in een internet cafe kwam ik een oude bekende tegen die ik had ontmoet op de bus van Hue naar Hanoi. 's Avonds zijn we in Vientiane naar een hele rare bar gegaan waar ik en een andere vrouw de enige 2 vrouwelijke Westerlingen waren. Het viel me overdag al op dat de vrouwen enorm korte rokjes en strakke pakjes dragen maar in die bar sloeg het alles. Het leek alsof iedereen aan het werk was daar en alle Westerse mannen plezierden. Vaaaaag!
De hoofdstad Vientiane was niet mijn stad, not feeling it at all. Ik ben er 2 dagen gebleven, absoluut niks gedaan. Nu inmiddels in Vang Vieng.....

Mijn Vietnamese nummer is dus niet meer van toepassing, heb nu een nummer voor in Laos: 02076841722, het landnummer is 856 dus dan wordt het 8562076841722.

  • 06 Oktober 2011 - 18:28

    Ank:

    Hey Saar,

    Heb even twee verhalen in 1x gelezen. Je hebt volgens mij echt een top tijd gehad in Vietnam, nu even the places to be in Laos vinden (heel relaxt dat je het vliegtuig nog gehaald hebt ;)).

    Have fun daar, benieuwd naar alle verhalen!
    Kus, Ank

  • 07 Oktober 2011 - 07:33

    Roxane:

    Weer een verhaal rijker! Vanaf de maassluisstraat volgen Jelmer en ik je op de voet! Prachtige fotos, leuke verhalen (soms ook wel heel spannend (onderuit gaan met een scooter) of bizar (dronken mensen hun bed in slepen)) maar wat een te gekke ervaring daar zeg, ik ben helemaal jaloers hoor. Geniet er nog lekker van, voor je het weet is het voorbij! Veel liefs en dikke kus XXX

  • 08 Oktober 2011 - 07:46

    Henny Hulshoff:

    lieve Saar,
    het is zaterdagmorgen, ik geniet weer van je belevenissen,
    wat maak je veel mee,spannend en geweldig.
    Vietnam, het is en blijft een fantastisch land, [weer heimwee]
    en die mooie foto,s, take good care, het is nu-geloof ik -ffe omschakelen
    --Laos--- ben heel benieuwd
    wordt vervolgd,
    een dikke zoen van je moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Azie 2011

Vier maanden reizen door Azie

Recente Reisverslagen:

02 December 2011

Bedankt!

25 November 2011

P.P.

20 November 2011

Eiland hoppen

14 November 2011

Full Moon

08 November 2011

Is it me or the city?!
sara

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 39551

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2011 - 30 November 2011

Azie 2011

07 April 2007 - 07 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: