Laos-lekkerland - Reisverslag uit Vientiane, Laos van sara vledder - WaarBenJij.nu Laos-lekkerland - Reisverslag uit Vientiane, Laos van sara vledder - WaarBenJij.nu

Laos-lekkerland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg sara

16 Oktober 2011 | Laos, Vientiane

Op een relaxt tempo-tje ben ik door Laos gevaren. In Laos gaat alles op een rustig tempo dus als men zegt dta de bus er drie uur overdoet, kan het ook 5uur zijn: it's called Lao-time.
De slowboot was behoorlijk relaxed maar wel lang. Je zat 8uur lang op een boot maar je had op zich wel de ruimte om te relaxen. Er was gelukkig ook een wc en een klein cafetaria- iets. Een beetje om je heen kijken, muziek luisteren, slaapje doen en boekje lezen: zo kwam je de 8uur wel door. De eerste stop was in Pakbeng waar eigenlijk niks te doen is. Op de boot een NL gast en 2 Oostenrijkers (jongen en meisje) ontmoet met wie ik 's avonds de enige lokale bar heb bezocht waar natuurlijk alle westerlingen zaten. Ik dacht dat het kopieren van namen een Vietnamees-ding was maar in Laos nemen ze ook niet de moeite om iets nieuws te bedenken. Zo was er in Luang Prabang een Hive-bar, de lokale bar in Pakbeng heet ook de Hive bar. De tweede dag opnieuw 8uur gevaren en aangekomen bij de grens met Thailand. Daar overnacht want de grens ging om 6uur dicht. Op zich geen probleem want er was een festival gaande door heel Laos en deze avond zouden in dat stadje de boten in de fik gaan. Ik weet niet precies waar het festival om draaide maar er waren bijvoorbeeld ook bootwedstrijden in Luang Prabang en je kon kaarsjes in een bloemstukje in de rivier doen en hopen op goed geluk! Alle locals waren verzameld en het was soort van koninginnedag in Madurodam. Overal krioelde de locals om me heen en kids keken zo verschrikt omhoog dat ik er snel genoeg van had. De afgelopen dagen draaide mijn maag ook rondjes van 90graden dus voelde me niet heel relaxed.

Laos was op zich wel prima, maar alsnog niet enorm enthousiast. In vergelijking met Vietnam is het wel erg relaxed. Het enige dat je wordt aangeboden is een tuk-tuk waar in Vietnam je om de haverklap je wordt lastig gevallen met happy hour in zonnebrillen etc. Maar ik moest wel wennen aan de prijzen: voor een pakje peuken betaal je in Laos maar liefst 2 dollar en in Vietnam kan je het voor 60 cent krijgen! Afzetters ;-) De mensen in Laos zijn wel een stuk vriendelijker en meer oprecht wat me erg beviel.

Ook weer via de rivier zijn we de grens overgegaan naar Thailand: ik was nog steeds met de twee gasten (NL en Oostenrijker). We hebben een bliksembezoekje gedaan aan Chang Rai: er was 1 tempel die de moeite waard was om te bezoeken. De tempel is nog steeds niet af en volgens de ontwerper zal dit in 2070 gebeuren. De tempel was extreem mooi, helemaal wit, lekker bling-bling.

De rest van de dag heb ik rond gelopen op zoek naar 2 andere tempels maar kwam uiteindelijk bij een andere uit. Mijn richtingsgevoel is geweldig ;-). Het was een beetje raar: er was verder niemand en hingen overal bordjes met verschillende diepzinnige teksten (zie ook de foto's). Geeft je iets om over na te denken. Voor de rest waren er veel oude mannetjes in Chaing Rai...viespeukjes :-p

Wat betreft de overstromingen: Bangkok was gisteren niet te bereiken met de trein want de rails waren onder water. De bussen reden gelukkig wel. Ik heb geen last gehad van de overstromingen, ga het zonnetje achterna :-). Ik ben nu in Chaing Mai en heb 2 weken om naar Bangkok te reizen, hopelijk is dan het water al weer weg gespoeld. Er is hier genoeg te doen, dus blijf hier nog wel ff hangen.

Mijn maag is nog steeds niet in orde maar weerhoudt me gelukkig niet om dingen te doen. Heb mezelf wel op wat luxe getrakteerd: lekker eigen kamertje met airco en tv! Jippie!

Mijn Laos nummer werkt niet meer, heb inmiddels een Thai nummer: 0826216402. Het landnummer weet ik niet, sorry!

Tot snel, xxx

  • 16 Oktober 2011 - 07:48

    Jelmer:

    Hey zuster!
    Lekker aan t touren? T ziet er errug relaxed uit.. Ook Leuke foto's!

    Grtz
    Jelmer

  • 16 Oktober 2011 - 08:51

    Wenck:

    Wow wat een mooie foto's. Super mooi die witte tempel.


  • 16 Oktober 2011 - 11:52

    Laura:

    "No Killing Zone" hahahaha! Dies echt geweldig.
    Gaaf om te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt.

    Veel plezier!! :-)

    Liefs,
    Laura

  • 16 Oktober 2011 - 15:56

    Ank:

    Hey schat,

    Ziet er weer amazing uit. Chang Mai is ook echt pretty cool, geniet er van!
    Hahahah die bordjes, ze weten iig wel goed waar alle suffering vandaan komt ;)

    Heel veel plezier daar!

    Kus kus Ank

  • 17 Oktober 2011 - 09:02

    Ils:

    mooie foto's saartje! Loas ziet er goed uit!

    nu in Thailand dus veel plzr daar! vergeet je niet je tips te mailen als je tijd hebt! :)

    XX

  • 23 Oktober 2011 - 17:19

    Je Moeder:

    Lieve Saar,
    was ffe in het Hoge noorden, ben nu weer helemaal bij,
    wat een mooie foto,s en verhalen,
    en zeker fijn te horen dat de overstromingen niet je reis in de war schoppen,
    dag lieverd, graag tot de volgende keer, dikke zoen,
    je moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Azie 2011

Vier maanden reizen door Azie

Recente Reisverslagen:

02 December 2011

Bedankt!

25 November 2011

P.P.

20 November 2011

Eiland hoppen

14 November 2011

Full Moon

08 November 2011

Is it me or the city?!
sara

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 39558

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2011 - 30 November 2011

Azie 2011

07 April 2007 - 07 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: